עניין אישי: נתנאל ספדאל

שם מלא: נתנאל ספדאל (רכז אוניברסיטה פתוחה)

היכן גדלת? נולדתי וגדלתי בבת ים. הייתי מדריך בבני עקיבא בשבט “אורי יובל”, שבט של ילדים מדהימים שבין היתר גם בעלי צרכים מיוחדים. אלו היו שנים שבהם קיבלתי אהבה ללא תנאים, ולמדתי להעריך את מה שיש לי, אפילו את השקט.

סיפור בולט מהילדות:  כשהיינו קטנים סבא שלי פועל הבניין היה מספר לנו על תרומתו בהקמת הבניינים בארץ ישראל. ואפילו את הבניין ההוא בדימונה, מפעל טקסטיל נדמה לי (;   

סיפור חייהם של הוריך: אבא שלי נולד בפרס. הרצון להיות חלק משיבת ישראל דירבן אותו, והוא עלה לארץ לגמרי לבד. אמא שלי נולדה בישראל, אך הוריה- סבי וסבתי ההריונית, עלו מפרס יחד עם בנם בן השנה.

מה הביא אותך לתנועת ‘אם תרצו’? כשהייתי בן 8 התקיים הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון. הייתי אז ילד, לא הבנתי מה המשמעות של מה שעושים, אבל הרגשתי תחושה רעה. ראיתי את התמונות הקשות בעיתונים ובטלוויזיה, והרגשתי חסר אונים. באותו יום הבטחתי לעצמי כשאגדל- אעשה.
התנועה מהווה עבורי את השילוב המעשי והמאוזן בין ישראליות ליהדות. מצד אחד, יניקה והוקרה של ערכים תנ”כים מההיסטוריה היהודית. ומהצד השני, המשכת מורשת הציונות החדשה של הרצל. יצירת מודל ציוני על בסיס שני הערכים הללו.

שירות צבאי: מפקד, הכשרת מש”קי דת ומשגיחי כשרות בעיר הבה”דים.

חיות מחמד: חמוד ומתוק, רק.. מרחוק.

תחביב מעניין: שחמט על כל צורותיו- עם חברים, עם משפחה, ואפילו עם זרים בעולם הוירטואלי.

מה מצחיק/ מפחיד אותך? מפחיד- בחירות חמישיות. מצחיק- ארץ נהדרת בזמן בחירות חמישיות.

מהי מדינה יהודית בעיניך? מדינה בה הישראלי לא מתבייש להיות יהודי, והיהודי לא מתבייש להיות ישראלי.

זוגיות: בעיתו ובזמנו

סיפור בולט מהפעילות בתנועה: הייתי עם התנועה באתר חפירות ארכיאולוגיות בישוב איתמר. כשדיברתי שם עם הסטודנטים, הם הסבירו לי לעומק את החשיבות של הממצאים הארכיאולוגים מול מרצים והוגי דעות שמנסים לשכתב את ההיסטוריה מחדש, שם חודד לי יותר לעומק גודל המאבק שלנו ומול מה אנחנו מתמודדים.

ה”אני מאמין” שלך הוא: תשאף, תתאמץ, וגם אם קשה, אם תתמיד, אתה תמיד תגיע לאן שאתה מאמין.

השאיפות שלך לעתיד הן: להשפיע ולהיות חלק מסדר היום הציבורי, לשמור ולחזק את הציונות במדינה.

Print Friendly, PDF & Email