האמת על “הפליטים הפלסטינים”

Our Rating

האמת על “הפליטים הפלסטינים”

הרשומה מבוססת על הספרון “שקר הפליטים הפלסטיניים

האם תהיתם פעם מדוע הפליטים הפלסטינים הם הקבוצה היחידה בעולם שנותרה במעמד של פליטות לאורך יותר מ-70 שנה?

האם העובדה שאונר”א היא הסוכנות היחידה של האו”ם שמטפלת באופן בלעדי בקבוצה ספציפית אחת של פליטים נראית לכם מוזרה?

אם כן, כדאי שתדעו שיש לכך סיבות ברורות שקשורות הדוקות למטרה המוצהרת של מדינות ערב והפלסטינים להביא לחיסולה של מדינת ישראל.

 

הפלסטינים כקלף מיקוח למאבק בישראל

עוד משנת 1949, שר החוץ המצרי של אותם ימים אמר בפירוש שמטרת אי-יישוב הפליטים הפלסטינים היא לשמר אותם כ”נשק” נגד ישראל. זאת בעזרת מה שמכונה “זכות השיבה” שמשמעותה הצפת ישראל במיליוני פליטים פלסטינים ובכך למחוק את אופייה היהודי.

הפלסטינים הפכו אם כן לכלי משחק ציני בידי מנהיגיהם ומדינות ערב. במקום לשקמם ולהעניק להם חיים נורמליים, העדיפו אותן מדינות להשאיר אותם במצב של פליטות נצחית שמטרתה המשך המאבק בישראל.

 

אונר”א – שותפה לפשע

מי שאמונה על ניהול מצב הפליטים הפלסטינים ותחזוקתו היא סוכנות הסעד והתעסוקה של האו”ם לפליטים פלסטינים (אונר”א). אונר”א היא הגוף היחיד בעולם שמופקד על טיפול בקבוצה ספציפית אחת של פליטים, ויש לה מנדט שונה לחלוטין מזה של סוכנות הפליטים הכללית של האו”ם.

בעוד שמטרת הסוכנות הכללית היא למצוא פתרונות קבע לפליטים ברחבי העולם, אונר”א לא מישבה מעולם אפילו פליט פלסטיני אחד. תפקידה הוא דווקא לשמר את מעמד הפליטות של הפלסטינים על מנת שיהיה אפשר להמשיך ולהניף את דגל “זכות השיבה” נגד ישראל.

וכך, בזמן שיתר פליטי העולם זוכים לסיוע אמתי לשיקום חייהם, אונר”א הופכת למעשה לשותפה לפשע הנטישה וההתעללות שמדינות ערב מבצעות בפליטים הפלסטינים. הכסף שאונר”א מקבלת (למעלה מחצי מיליארד דולר בשנה) הופך למעשה למכונת הנצחה יעילה של הסבל הפלסטיני, רק כדי לשמר אותו כנשק נגד ישראל.

 

הפתרון: סגירת אונר”א ושיקום אמתי של הפליטים

הפיתרון היחיד שיביא באמת לסיום סבלם של הפליטים הפלסטינים הוא סגירת אונר”א והעברת הטיפול בפליטים לידי סוכנות הפליטים הרגילה של האו”ם. כמו בכל מקרה אחר בעולם, משמעות הדבר היא שיקומם וקליטתם במדינות בהן הם שוהים זה עשרות בשנים.

סגירת אונר”א תביא גם לביטול האפשרות להנציח את טענת “זכות השיבה” ולנסות להביא מיליוני פלסטינים לישראל. מדובר אם כן בצעד הכרחי וצודק שיביא לשיפור ממשי במצבם של הפליטים הפלסטינים, בדיוק כפי שקרה לכל קבוצות הפליטים האחרות ברחבי העולם שטופלו על ידי האו”ם מאז מלחמת העולם השנייה.

לסיכום, בעיית הפליטים הפלסטינים היא בעיה מלאכותית שנועדה לשרת מטרות פוליטיות במאבק נגד ישראל. אונר”א היא חלק בלתי נפרד מהמנגנון שמונע מתן פתרונות אמתיים לפליטים ובמקום זאת שומרת אותם כקלפי מיקוח במשחק הפוליטי נגד ישראל. סגירת אונר”א והעברת הטיפול לידי הסוכנות הרגילה לפליטים של האו”ם הוא הצעד ההכרחי והיחיד שיביא לשינוי אמתי לטובה במצב זה.

Print Friendly, PDF & Email